logo kopia

WYGŁADZANIE ZMARSZCZEK

Nasza skóra od 20 roku życia zaczyna powoli tracić jędrność a ilość włókiem kolagenowych stale się zmniejsza. W efekcie pojawiają się zmarszczki mimiczne na twarzy, dotyczy to zwłaszcza okolic czoła oraz oczu. W pewnym momencie same kremy z substancjami odżywczymi i regenerującymi przestają wystarczać i należy zastosować leczenie innego typu, aby problem się nie pogłębiał.

Do profilaktyki jak i leczenia zmarszczek mimicznych w 1/3 górnej części twarzy, możemy wykonać zabieg z użyciem toksyny botulinowej. Kurze łapki, lwia zmarszczka czy zmarszczki poziome czoła są związane z dużą ekspresją i mimiką twarzy. Działanie toksyny botulinowej na daną partię mięśni osłabia ich ruchomość, przez co skóra związana z danym mięśniem ma czas na regenerację i odbudowę. Zmarszczki spłycają się lub całkowicie zanikają. Efekt działania preparatu jest czasowy i utrzymuje się 4-6 miesięcy. Pierwsze efekty działania toksyny botulinowej widoczne są po 2-3 dobach od zabiegu a ostateczny efekt po 2 tygodniach.

Przestrzeganie zaleceń pozabiegowych istotnie zmniejsza ryzyko wystąpienia działań niepożądanych i skutków ubocznych, do których zaliczamy:

– krótkotrwałe zaczerwienienie w miejscu podania preparatu,                                                     – drobne krwiaczki w miejscu wkłucia,
– nieznaczna asymetria brwi/powiek,
– bóle głowy,
– objawy pseudogrypowe.

Zalecenia pozabiegowe to –w dniu zabiegu:
– unikanie dotykania/masowania okolicy poddanej zabiegowi,
– zachowanie pozycji wyprostowanej przez 4 godziny,
– unikanie alkoholu.

Przez 48 godzin po zabiegu unikanie:
– dużego wysiłku fizycznego,
– latania samolotem,